Válassza az Oldal lehetőséget

Nem szállít a külföldi webáruház? Egy kattintásnyira az ingyenes segítség!

Nem szállít a külföldi webáruház? Egy kattintásnyira az ingyenes segítség!

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

A békeidőben is kétszámjegyű éves bővülést produkáló digitális kereskedelem felfutását jelentősen felgyorsította a járványhelyzet. A hazai online és csomagküldő értékesítés tavaly múlta felül először az ezermilliárd forintot. A webshopok havi forgalma a legutóbbi tizenegy hónapból hétben haladta meg a korábban soha el nem ért 100 milliárd forintot. 2021 vége újabb rekordot hozhat az elektronikus vásárlásokban.

A fogyasztók az interneten böngészve könnyen köthetnek ki külföldi székhelyű webáruházakban, ahol a hazai kínálatban akár el sem érhető termékekre találhatnak rá. Ezért is fontos tisztában lenniük a határon túlról rendelés kockázataival, és ismerniük a probléma esetén rendelkezésre álló megoldásokat.

Nulla egestas eros in nunc volutpat tempor. Sed lacinia posuere ante sit amet feugiat. Vestibulum a eleifend justo, in molestie massa. Integer enim leo, pellentesque eu dolor vel, mollis tristique quam. Aenean non nisi congue nulla vulputate iaculis rhoncus sit amet sem. Praesent ac ante eget elit porttitor mattis. Suspendisse potenti. Suspendisse varius tortor turpis, quis eleifend mi elementum facilisis. Nullam quam enim, placerat vel tellus eu, interdum auctor nisi. Nam vitae lobortis sem

Az Európai Fogyasztói Központ 29 európai ország – az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia – vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást.

Az EFK-hoz idén eddig 1110 panasz érkezett magyar fogyasztóktól az elektronikus kereskedelem témakörében. A megalapozott megkeresések közel kétharmada sikeresen rendeződik. A magyar EFK a külföldi társszervezetek közreműködésével egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen. De hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben, több ügyfelet szabadítottak ki az ún. előfizetői csapdákból. Telefonos és e-mailes elérhetőségeik a www.magyarefk.hu  oldalon találhatók meg.

155 MAGYAR VÁSÁRLÓ KAPOTT VISSZA ÖSSZESEN 6 millió FORINTOT

  • Keszthelyi Nikoletta, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: „A minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ 2021-ben már több mint kétezer ügyben adott tanácsot a belföldi és határon átnyúló online vásárlásokkal kapcsolatban. Közreműködésüknek köszönhetően idén november közepéig 155 magyar vásárló kapott vissza összesen 6 millió forintot. Ha biztosan hazai kereskedőtől rendelünk az interneten, az ITM e-kereskedelmi kisokosában foglaltakat akkor is érdemes megszívlelni.”   
Nulla egestas eros in nunc volutpat tempor. Sed lacinia posuere ante sit amet feugiat. Vestibulum a eleifend justo, in molestie massa. Integer enim leo, pellentesque eu dolor vel, mollis tristique quam. Aenean non nisi congue nulla vulputate iaculis rhoncus sit amet sem. Praesent ac ante eget elit porttitor mattis. Suspendisse potenti. Suspendisse varius tortor turpis, quis eleifend mi elementum facilisis. Nullam quam enim, placerat vel tellus eu, interdum auctor nisi. Nam vitae lobortis sem

Néhány további fontos tanács és tudnivaló:

  • A weboldal címének .hu végződése vagy a magyar nyelvű szövegek, termékleírások nem feltétlenül jelentik azt, hogy az üzemeltető egy hazai vállalkozás. Nézzünk körül a honlap kapcsolat menüpontjában, és inkább mellőzzük a vásárlást, ha csak egy e-mail címet vagy online kitölthető űrlapot találunk ott.
  • A magyar fogyasztókat akkor is megilleti a jog, hogy a vételtől 14 napon belül indoklás nélkül elálljanak, ha más uniós tagállamban bejegyzett vállalkozás webshopjában vásároltak. A visszaküldés költsége ekkor a fogyasztót terhelheti, ám garanciális probléma esetén, ha a minőségi kifogás jogosnak bizonyult, ez az összeg is visszajár.
“Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Integer pos um ere erat a ante venenatis dapibus pos uere velit amet aut embland aliquet. Curabitur blandit tempus au est port titor.”
  • Külföldi rendeléskor érdemes fontolóra venni, hogy a termék kedvező vételára és a kiszállítási költség együtt is olcsóbb-e a hazai beszerzésnél. Könnyen előfordulhat, hogy a szükség szerinti visszapostázás többe kerül, mint amennyit magáért az árucikkért fizettünk.
  • Európai Unión kívüli vásárlás esetén áfát, és bizonyos esetekben vámot számítanak fel. A vételár bankkártyás kiegyenlítése a bankoknál kérhető chargeback útján biztonságos visszatérítési lehetőséget nyújt, ha nem érkezne meg a megrendelt termék.

  • Magyarországon a sávos jótállás bevezetésével az eladási ártól függően akár két-három év jótállás vonatkozhat a drágább termékekre. Az ár mellett ezt a szempontot is érdemes figyelembe venni, mielőtt a külföldi webshop mellett döntünk a hazai vásárlással szemben. Forrás: ITM Fogyasztóvédelmi Portál

Európai Fogyasztói Központ – határon átnyúló panaszok

Amennyiben külföldi céggel szemben merül fel fogyasztói panasza, az Európai Fogyasztói Központ segít Önnek a panasz megoldásában. A Központ a más EU-s országban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben érdemi szakmai panaszkezelési segítséget nyújt, más külföldi országban székhellyel rendelkező cég esetén pedig tájékoztatást ad a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.
 Az Európai Fogyasztói Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:
  • postai úton (Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1440 Budapest Pf. 1.),
  • e-mailen (info@magyarefk.hu), valamint
  • telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.

Európai Fogyasztói Központ – határon átnyúló panaszok

Amennyiben külföldi céggel szemben merül fel fogyasztói panasza, az Európai Fogyasztói Központ segít Önnek a panasz megoldásában. A Központ a más EU-s országban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben érdemi szakmai panaszkezelési segítséget nyújt, más külföldi országban székhellyel rendelkező cég esetén pedig tájékoztatást ad a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.
 Az Európai Fogyasztói Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:
  • postai úton (Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1440 Budapest Pf. 1.),
  • e-mailen (info@magyarefk.hu), valamint
  • telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.

A szerzőről

Okos Fogyasztók

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Válaszolj

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél

Szeretnél értesítéseket fontos hírekről?

Szeretnél értesítéseket fontos hírekről?

Hetente egyszer megjelenő jóhírlevél.

Köszönjük a feliratkozást!

Share This